sábado, 4 de julio de 2009

Botigues, burrito i bici

Ostres tu, què cansada estic!! Acabo d'arribar i, per ser dissabte, "vaya tute"!!

Pel matí volia fer mandres i aixecar-me ben tard però no ha hagut manera. El sol, insistent, a penetrat a l'habitació tot i les cortines. I jo que tinc "estornudos fóticos" com va descobrir un dia l'Augusto, m'he posat a esternudar sense parar. I res, a les 8 ja estava alçada.

M'he dutxat, una mica de Drexler... i després cap al jardí a prendre un cafè amb llet, volta pel barri en bici (taronja i vella) i xerrar amb la Marga (la llogatera). Quina senyora més maca tu! M'ha explicat tantes coses!!! Sabeu que en holandès hi ha moltes paraules franceses?? Per exemple, paraplú. I una altra cosa, s'ha d'anar en compte perquè nosaltres quan venim als Països Baixos li diem Holanda i es veu que Holanda és només una part. Aquí s'estila més, però, dir The Netherlands i chimpún. Una altra cosa, al jardí de la meva casa temporal hi ha unes flors molt boniques, liloses. Li he preguntat el nom: Hortensies, com la meva àvia! :)

Bé, després de la classe d'història, cultura i llengua he quedat amb el meu àngel per anar de botigues i a conèixer una mica la ciutat. Primer m'he aturat a menjar un entrepà de salmó i "pepinillo", que sembla que no però combina. Després, hem anat pel casc antic, a uns grans magatzems (on m'he comprat una tassa verda -com tot últimament- amb el dibuix d'unes plantes), a petites botigues i el que més m'ha agradat ha estat la gran llibreria (li diuen així). Una llibreria que està en el que va ser una església i on poc abans de la llibreria hi havia un pàrquing de bicis (quin sacrilegi!!!). M'he comprat una guia de Nederland (aquí s'escriu així), un mapa de Maastricht i una guia de Maastricht. Que després no diguin que no vull conèixer la zona!

Després hem anat al super i he descobert que sí que tenen suavitzant (massa tard, ahir em vaig comprar una mascareta pel cabell i jo tanta cosa no em posaré). Ostres! I m'he comprat un formatge Gouda sec de mig quilo per 5€!! Super bé no?? També he descobert que aquí els iogurts per beure van en brick i que el pà de motlle és fresc i s'espatlla en un dia, per això la gent el congela. Una altra dada important, si aneu a comprar pesto no ho trobareu amb la pasta ni amb la resta de salses està, sempre, on les olives Carbonell (coses d'holandesos...).

I com ja era mitja tarda, que vol dir l'hora de sopar aquí, l'àngel i jo hem anat a menjar un Burrito :) Que és una "tortilla" amb frijoles, arroç, una salsa blanca, formatge, pollastre (en el meu cas) i verduretes. Molt bo, sí senyor. I per fer baixar hem anat caminant fins a l'altra punta de Maastricht, envoltant la muralla i creuant un parc (on crec que aniré demà). Després m'he tornat en bici cap a casa.

I aquí estem. Cansadeta però contenta d'haver aprofitat el dia i d'haver conegut alguna cosa més d'aquesta bonica ciutat (he penjat unes quantes fotos a flickr: http://www.flickr.com/photos/40190734@N08/show/).

1 comentario:

gise dijo...

Un dia ben aprofitat...Ja veig que parlaràs molt de català aquests dies, jeje. Saluda el teu àngel i digues-li que tota la família estem molt agraïts de que algú et cuidi allà :)
A veure si demà obro l'Skipe i et veig...

Besitos