viernes, 3 de julio de 2009

Són curiosos aquests holandesos

Doncs sí, tenen una manera de fer ben diferent.

Avui el tren s'ha aturat a 10 metres de l'estació de Heerlen on jo, i molta gent, havia de baixar. El conductor ha explicat el motiu de l'aturada que jo, evidentment, no he entès! I tothom s'ha assegut de nou, tranquil·lament, com si aquells minuts de més fossin més aviat una oportunitat per continuar asseguts que no una tocada de pera. Això sí que ho tenen els holandesos, s'asseuen molt. Fins i tot els taca-taca de la gent gran porta incorporat un seient. Ens porten anys d'avantatge! Doncs bé, mentre jo feia tremolar la cama de desesperació per haver d'estar esperant, la resta (i al final jo també) s'ha dedicat a observar a dos senyors que caminaven lentament per les vies, un darrere l'altre, enganxant amb una pinça de pal llarg, cada paperet, goma, fulla... que trobaven. Aquesta gent té llet per les venes! Qué pachorra...

Ah! Dues coses importants: les botigues aquí obren a les 9 i tanquen a les 18. Al migdia està obert. I els dijous obren fins a les 21!! ara bé, els dilluns no obren fins al migdia. I avui he descobert que... tachán tachán... els divendres al matí hi ha mercadillo a la Markt plaça de Maastricht!!! Llàstima que no m'he pogut aturar.

I sabeu perquè no m'he pogut aturar? Perquè havia d'anar a comprar un kit anti "moustiques", és a dir, contra els mosquits-dinosaure que hi ha per aquí... M'han deixat feta un colador avui. Ahir a la nit vaig descobrir un nou ésser viu (bé, ara ja no és viu :p). Una mena d'aranya amb ales i cap de mosquit. Què tonto que era el bitxo!! Jo que el volia fer volar fora de la casa i el bitxo vinga a donar voltes a l'habitació i donant-se contra les parets... pobre. No em va deixar més remei... era o ell o jo! Però avui no vindrà la seva família perquè tinc tres aparells que emeten ultrasons... jejejeje


I bé, doncs avui he sortit tardet de treballar. Una noia m'ha portat en cotxe fins a Maastricht. Es veu que mensualment paguen 90€ d'impostos els que tenen cotxe... aquí es passen la vida pagant impostos. També paguen un dineral per les escombraries i per la sanitat. I parlant de sanitat... Sabeu què és això? És un fumadero. Està a la universitat i és pels pobres que encara tenen ànims de fumar a ple hivern holandès.

Demà aniré al super amb el meu àngel que m'explicarà com s'organitzen aquí els productes i com es combinen!! Per cert, ojo al dato, el primer diumenge de mes les botigues estan obertes :) Quina sort!!

Apa, vaig a fer el sopar que m'estic "atiborrant" de patates jejeje. Ah! Papa, no et preocupis que la setmana vinent tornaré a trucar :)


No hay comentarios: