jueves, 2 de julio de 2009

Com no passar desapercebut a Holanda

Doncs bé, per ser el segon dia en actiu aquí ja he après moltes coses. Avui el que he après és a no passar desapercebuda. Us donaré instruccions de com fer-ho volaltres si veniu per aquestes terres.

1. El primer pas per fer-se notar aquí és tenir els cabells arrissats, el nas gran i el tipus "ampolla" tan espanyol. I sí, sí, jo tot això ho compleixo. A més, si vols accentuar-ho el millor és dur els cabells sense assecar (perquè no tinc secador del cabell) i sense suavitzant (perquè encara no he desxifrat aquesta opció entre la quantitat de pots diferents que hi ha al prestatge del super. El primer dia ho vaig intentar i, per si de cas, vaig preguntar i resulta que havia agafat crema de gel pensant-me que era suavitzant. No em van saber dir on era el suavitzant. Dedueixo que no en tenen)

2. Una altra opció per fer visible que no ets d'aquí és vestir-te amb una faldilla del Desigual i una samarreta taronja. Crec que mai m'havien mirat tant com avui... tothom va de negre i blanc aquí. Els que més s'arrisquen es posen roba blava, uhhhh!

3. Important! Quan a Holanda estiguin a 30º tu no has de suar i has d'estar feliç. Jo avui que estava com un xínxol, com peix a l'aigua, i els holandesos que han passat d'estar feliços per veure el sol a desitjar que caigui un bon xàfeg. Estan tots suant i fent morros

4. Una de molt bona per fer-se notar: has d'anar a l'estació d'autobusos de Heerlen a hora punta. En aquesta estació hi ha moltes andandes (de la A a la H) i a cada una paren diversos autobusos. Hi ha autobusos amb el mateix número però amb destinacions diferents. Doncs bé, jo he d'agafar el bus per anar de Heerlen a la universitat i hi ha 8 autobusos que em van bé. Doncs us podeu creure que m'he passat mitja hora a la parada de busos??? Però tranquils, no he estat quieta. La mitja hora me la he passat d'una andana a l'altra. Resulta que entre que arribava un bus, mirava la direcció a la que anava, si parava on jo volia i m'acostava a l'andana... ja s'havia anat. I quan estava a l'andana A veia que m'anava bé un de l'andana H i quan arribava a la H el bus ja havia marxat... I així mitja hora!! :) Demà m'espero a la A i quan passi un ja pujaré...

5. Una més lleugereta però que té la seva gràcia. Has d'arribar al despatx i decidir fer pujar la cortina d'oficina que tens a l'altra banda de la finestra. Perquè aquí persianes no tenen però cortines estranyes que giren, s'orbren... unes quantes. Doncs bé, es tracta de començar a tirar de totes les cadenetes que veus. També pots recòrre el passadís vàries vegades per assegurar-te que és possible pujar aquella cortina i, al veure que sí, pots dirigir-te a l'exterior i posar-te a tocar la cortina per fora de l'edifici mentre la gent dels despatxos et mira. Finalment, he trobat el botó per pujar-la. Resulta que era elèctrica. Però aquests holandesos ho fan tot molt difícil... el botó estava a l'esquerra de la taula del meu company, sota una mena d'estanteria...

6. Una de menjadors: per fer-se notar una mica, un pot anar al mejador i agafar una amanida amb coses de colors no identificables mentre tothom pren sopa a ple sol!!!! Després diuen que tenen calor... Tampoc no m'he apuntat a la moda de dinar bebent una mena de iogurt... he agafat aigua. Aigua normal aquesta vegada... perquè ahir vaig sortir del super amb una aigua amb gas de préssec...

Per la resta, crec que no es nota que no sóc d'aquí :p

Apa, vaig a fer el sopar que tinc una gana ja...

3 comentarios:

Daniel dijo...

Ingrid!!!

Ho fas millor que la lonely planet!! De totes maneres crec que hauries de menjar sopa: és molt hidratant i va bé per la calor !! jjejejejej

Una abraçada!

iNgRiD dijo...

jeje, potser canvio de professió :p
Però sopa no penso menjar fins septembre al menys!! A no ser que plogui... és clar...

Tot bé?

Petons!

Gise dijo...

Què bé, ja tenim noves anècdotes....!!! No deixis d'explicar les aventures que ja veig que són moltes, però tantes en un dia....
Ingrid is different ja sigui a Holanda com a Egipte. Imita i adapta't i a veure com tornes, jejeje. M'agradarà veure-ho.
No, en serio, continua gaudint i escriu, que val la pena guardar-ne un record.
Molts petons