viernes, 10 de julio de 2009

Jo i les piles, les piles i jo

Hi ha dies que és millor no fer coses arriscades, dies d'aquells que és millor anar directes a casa, dies que un no hauria d'anar a comprar piles...

Ahir em vaig decidir a anar a comprar algunes coses que necessitava, però bàsicament la idea era comprar un mòbil perquè no em surtin tant cares les trucades a gent d'Holanda. Total que després de treballar vaig pujar a la bici disposada a fer algunes compres al Mediamarkt. Vaig sortir de l'estació i després de fer gairebé dues voltes a Maastricht ho vaig trobar... estava a 3 minuts de l'estació. Coses que passen.

Una vegada allà vaig anar directa a la secció corresponent i vaig comprar un Samsung per 25€ (amb 15€ de trucades). Prou bé, no? Total que em decideixo a comprar dues bombetes perquè allà a les golfes hi ha dues làmpades (sí, ja sé que sona malament però s'escriu així, no és que estigui refredada) que fan una peneta... sembla "casa les tietes" com dirien a la família de l'Augusto. I ostres tu, caríssimes!! Amb això que totes són d'estalvi la que menys valia eren 3€!! I n'hi havia de 12€!! Estos holandeses están locos! Per sort vaig trobar una que deu consumir molt i ser fatal pel medi ambient, perquè només em va costar 1€ :)

I ja a la caixa vaig veure unes llums d'aquestes que s'enganxen on un vulgui que és pels llocs on no tens làmpada. Doncs bé, feia dies que ho cercava perquè tinc una petita habitació a mode d'armari on no hi ha cap bombeta i no es veu res. Total que compro un pack on anaven dues lamparetes (lampadetes? jijij) d'aquestes, baratíssimes, per 3€. I jo feliç. I quan arribo a la caixa em toca la típica que fa que la impressió d'un sobre la gent d'un país canviï. Total que li pregunto a la noia que si necessita piles o van incloses, perquè està tot escrit en holandès i no ho entenc. Després d'unes quantes "borderies" em diu que van a part. Li demano de quin tipus han de ser les piles, unes "borderies" més, i descobreixo que són de les petites. Agafo un paquet (que inclou 4 piles), Duracell, cosa que ja em dóna mal d'estómac perquè un ja sap que són caretes. Li pregunto si en té d'una altra marca, "borderies". Acabo comprant les Duracell i, de sobte, veig al dibuix que cada llumeta va amb tres piles. Em toca comprar un altre paquet. La noia, estressada, fent-me cares i 3 persones fent cua em fan precipitar a agafar un altre paquet "así, a lo loco". Em cobra. La compra puja més del que m'imaginava. Havia de comprar una jaqueta però m'ofusca tant la noia que vaig directa cap a casa. Quan estic a l'habitació i repasso les compres, i el tiquet, veig que les piles m'han costat 18€!! Senyors, quasi com el mòbil!!! Passa una estona, torno a mirar el tiquet i veig que el primer paquet de piles m'ha costat 6,5€, el segon, 18€!!!! Ohhhhh! És que el segon paquet és de piles Duracell recarregables, super bones pel medi ambient, super resistents, que duren quasi tota la vida i si et descuides et renten la roba i tot les piles dels nassos...

En fi, avui he tornat al Mediamarkt (on ahir havia jurat no tornar més) i m'han tornat els diners de les piles. He anat al mercadillo de la plaça i he comprat 4 piles Philips per 2,5€. Després he anat a l'H&M (sabeu que significa Hennes & Mauritz?) i m'he comprat una jaqueta. Fa molt fred aquí.

Després m'he decidit a comprar fruita i he mantingut una breu conversa amb el venedor. Ha anat més o menys així (en anglès, clar). Diu ell: "D'on ets?". I jo, li dic: "De Barcelona". I ell: "Oh! Catalunya? No m'agraden els catalans". I jo: "Perquè?". I em diu: "Perquè són nacionailistes". Ja us dic que ha estat breu la conversa... Quan he arribat a casa he posat les piles que em faltaven a la segona làmpada, i no anava... Hi havia un cable sense soldar. He decidit guanyar la batalla, m'hi he barallat i ara va.

Bé, vaig a posar-me a treballar que ja toca.

1 comentario:

Bàrbara dijo...

Jur jur jur, els holandesos són uns bordes. Tenim una holandesa al grup de recerca que diu que els holandesos són fins i tot bordes entre ells. És a dir, que no és un odi als turistes, és que la gent que està a les botigues estan "pissed off", els hi és igual tot i són bordes amb tothom... simplement pq no t'ho prenguis com a res personal. Simplement són desagradables!! Crec que, paradoxalment, els que no treballen de cara al públic són més macos.
Conclusió: només anirem a viure a holanda si és allò que més ens convé, pq entre els holadesos de les botigues i el temps que tenen, no venen masses ganes de quedar-s'hi a viure...

Petons!! muaaaaaaaa