jueves, 9 de julio de 2009

Ni "cacas" ni cèntims

Hi ha dues coses que m'han cridat l'atenció aquí. De nou, un punt fort i un punt feble:

1. Punt fort: els gossos

La primera és que el tema gossos és ben diferent a Espanya. Aquí un paga uns 50-60€ d'impostos a l'any per tenir gos. A més està legislat que els amos dels gossos han de dur dues bosses a sobre per cada passeig, per si de cas. Jo no sé si és una bona mesura o no però no he vist ni una sola caca de gos des de que sóc aquí. A més, el carinyo que tenen als gossos és ben diferent. Aquí tothom se'ls mira amb amor. A algunes botigues trobaràs fora "bebederos" per a gossos i mai, mai, mai veuràs un gos abandonat al carrer aquí.

2. Punt feble: els cèntims

És ben curiós això. Si tu vas a una botiga i t'han de tornar diners no esperis el canvi just, ells sempre arrodoneixen. De fet als mateixos tiquets pots veure com et passen d'una xifra a l'altra. Per exemple, si la compra puja a 9,97€ i tu pagues amb un bitllet de 10€, no esperis que et tornin
3 cèntims, al mateix tiquet veuràs com posa primer un total de 9,97€ i després posa 10€. Així que res, ells "pá la saca". Ara bé, si et val 9,92 ells et cobraran 9,90€... No sé, jo preferiria que em cobressin el que m'han de cobrar i que em tornin el que m'han de tornar.

Apa, ja sabem aluna cosa més d'aquestes terres!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

I seguim dient que som europa!!quina vergonya! quan més conec europa més fàstic em fa espanya!!!!em sembla que emigraré...i molts estaràn contents...jiji.
Aixó dels centims ens va passar al super,em sembla que ja t'ho havia dit..no ho sé... i aixó dels gossos és impressionant com sempre..aquí ja m'han fet fora de l'heron city,la roca village i glories,i aixó sense entrar en cap botiga!!es per cagar-se i dur bossa per recollir-ho ;)
Demà i dissabte faré campana de blog (serem a saldes)pero diumenge faré els deure acumulats..i si puc t'enviaré fotos!
on es quedarà el Miles a l'agost?el portareu a holanda?voleu que ens el quedem? ja direu..
A dormir d'horeta que fa són...muakitulipà

iNgRiD dijo...

Hola!! Sí, sí que m'ho vas comentar això dels cèntims però és que em sembla super fort!

Ui què campanera... Bé, el diumenge ens "veurem" així que ja m'explicaràs què tal per Saldes i per Gósol, uhhhhhh!

El Miles en principi es quedava amb els suegrins. A Holanda no pot venir :( L'anyoro molt...

Apa, vaig a seguir passant fred!! Que vagi molt bé!

muaks